Gesetteld - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Manon Laat - WaarBenJij.nu Gesetteld - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Manon Laat - WaarBenJij.nu

Gesetteld

Blijf op de hoogte en volg Manon

30 Augustus 2014 | Aruba, Oranjestad

Zaterdag om 10.00 uur zou het autoverhuurbedrijf bij mijn appartement zijn om mij op te halen om het contract te tekenen en de auto mee te nemen, maar zoals verwacht niemand te bekennen om 10.00 uur. Toen ze er om half 11 nog niet waren ben ik toch maar naar de receptie gelopen. Zij hebben voor mij weer een nieuw verhuurbedrijf gebeld waar ik zondag na 18.00 of maandag terecht zou kunnen voor een auto, daar hoopte ik dan maar op! Omdat ik toch boodschappen nodig had en voor een simkaartje wilde gaan kijken, besloot ik maar naar de super food te lopen. Na een dik half uur lopen even gestopt bij een cheng supermarkt om wat te drinken en daarna weer verder gelopen. Bij super food aangekomen bleek het gewoon de jumbo te zijn, lekker Nederlands. Boodschapjes gedaan en met de taxi teruggegaan naar het appartement. Ben ik rustig mijn boodschappen aan het uitpakken wordt er op de deur geklopt, ja hoor..het autoverhuurbedrijf (3 uur later dan gepland). Omdat ik nu iets anders heb, heb ik hem maar weer weggestuurd, dikke pech. De rest van de dag rustig aan gedaan en een beetje een planning gemaakt voor zondag. Ik zou toch wel graag naar het strand willen. Wat zal het dadelijk makkelijk zijn met een auto, zonder auto ben je toch een beetje aan "huis" gekluisterd.

Zondag toch maar de hele dag een beetje rond het appartement gehangen, toch nog veel regelen en doen dus nog geen tijd voor het strand. Om 16.00 (jaja, maar liefst 2 uur eerder dan gepland) werd ik opgehaald om naar een auto te gaan kijken. Helemaal happy met mijn auto, kleine Suzuki die prima rijdt, nu kan ik eindelijk wat meer van het eiland zien en dat gebeurde gelijk toen ik terug naar het appartement moest rijden, want ja ik verdwaalde. Alles lijkt op elkaar en de weg vinden aan de hand van borden wordt lastig, want die staan er maar de helft van de tijd. Na ruim een half uur rondrijden eindelijk het appartementencomplex weer gevonden, gelukkig! In de avond wat gegeten bij het restaurantje bij de appartementen met een meisje dat ik eerder op de dag leerde kennen. Zij is ook voor 5 maanden op Aruba om stage te lopen. Om half 11 maar mijn bedje ingedoken, want om 6 uur stond de wekker voor de kennismaking op stage.

En ja, ook op weg maar stage verdwaalde ik weer, ik mis mijn TomTom :(. Tien minuutjes later dan gepland op stage, maar uiteindelijk geen probleem, want mijn stagebegeleider was er zelf ook nog niet. Uiteindelijk kwam hij een kwartier later aangelopen en hebben we kennis met elkaar gemaakt. Hij heeft het bedrijf laten zien en we zijn langs verschillende supermarkten gereden om te kijken hoe en welke producten ze daar aan verkopen. Om half 2 was de kennismaking afgelopen en ben ik terug naar mijn appartementje gereden. Aan het eind van de middag nog terug naar het autoverhuurbedrijf om nog wat dingetjes te regelen en ik vond gewoon in 1x de goede weg, opzich vond ik dat best knap van mezelf, maar op de terugweg was die "trotsheid" zo weer verdwenen, want ja ik verdwaalde opnieuw. Nou hopen dat het me niet nog is overkomt, want het is toch maar lastig door al die kleine, smalle straatjes waar je de weg niet weet.

Dinsdag overdag een simkaartje geregeld, want dat was zaterdag nog niet gelukt en al mijn documenten ingeleverd bij het stagebureau om mijn vergunning aan te vragen. In de avond naar het bon bini festival in Oranjestad geweest! Erg leuk om een keer mee te maken, Arubaanse muziek, dans en hapjes. Zo krijg ik toch ook nog wat van de cultuur mee!

Woensdag was het tijd om voor de eerste keer richting zee te gaan. We besloten om te gaan snorkelen en dat was absoluut een goede beslissing, wauw, helder, blauw water en super gave visjes gezien! Toch maar een snorkel aanschaffen denk ik zo, want dit wil ik echt nog wel vaker doen! In de avond zijn we bij een club wezen kijken, waar je 2 uur lang gratis drank kreeg en ja dat willen wij gierige Nederlanders wel. Leuk om te zien dat er echt allemaal verschillende mensen binnen staan en iedereen het gewoon gezellig met elkaar kan hebben en elkaar respecteert, want geloof me er loopt wat bij..

Donderdag naar eagle beach geweest, lekker zonnen en relaxen en verder die dag ook niet veel gedaan. En toen was het alweer vrijdag. Vrijdag stond nikki beach op de planning dat pal naast het vliegveld ligt. Mooi om de vliegtuigen te zien aankomen terwijl je heerlijk op je strandhanddoekje ligt te zonnen. In de avond lekker bij een pizzeria wat wezen eten en naar de welkomstborrel van het appartement geweest, maar dat stelde helaas niet zoveel voor.

Vandaag alweer zaterdag, maar dat bespaar ik jullie voor de volgende keer. Het liefst zou ik jullie alles in detail willen vertellen, want je maakt zoveel mee, maar jullie hebben vast nog meer te doen dus ik zal meer weer is stoppen. Tot volgende week!

Ayo!
Liefs uit een zonnig Aruba!

  • 31 Augustus 2014 - 09:15

    Carla Hoskam:

    Hoi Manon, leuk om jou te volgen. Je leert Aruba zo wel kennen. Ze doen daar alles op hun gemak. En ja de boodschappen doe je gewoon bij jumbo hoe Nederlands kan het zijn aan de andere kant van de wereld. Volgende week lees ik weer wat je mee hebt gemaakt.Gr Carla Hoskam

  • 31 Augustus 2014 - 10:02

    Familie Hellings:

    Hoi manon,

    Wat leuk om te kunnen volgen wat je allemaal meemaakt daar op het zonnige Aruba!!
    Zo te lezen heb je al verschillende leuke dingen gedaan.
    En inderdaad een jumbo dat is altijd makkelijk.

    Heel veel succes van de week weer, en volgende week ga ik zeker weer lezen wat je hebt meegemaakt!!

    Groetjes mike imke pim en suus

  • 31 Augustus 2014 - 13:23

    Maud:

    Haa manon!
    Echt heel leuk om je ervaringen hier te kunnen lezen!
    Klinkt tot nu toe als een leuk gezellig eiland (op dat verdwalen na..)
    Heel veel succes alvast morgen!
    Ik hoor van je,
    XXX Maud

  • 31 Augustus 2014 - 19:41

    Pieter En Erna:

    Hey Manon, Leuk dat we jou een beetje kunnen volgen met wat je daar allemaal doet en meemaakt.Zo te lezen heb je het prima naar je zin,gelukkig maar.Voor morgen veel succes met je stage en heel veel groeten van ons.p.s Linda wil ook graag komen maar ze is bang dat ze ons mist.doei

  • 31 Augustus 2014 - 19:57

    Indi:

    Haaaa manonneke!

    Hartstikke leuk om je reisverslagen te lezen!
    Ik mis alleen wel het stukje van je buurman haha grapje.
    Hopelijk heb je het allemaal naar je zin en ben je klaar voor je stage.
    Heel erg veel succes en plezier nog!
    Geniet ervan!

    Liefs, Paul en Indi

  • 31 Augustus 2014 - 21:46

    Margit:

    Hey Manon

    Wat leuk om je zo te kunnen volgen. Zullen we zeker doen.
    Klinkt niet verkeerd!

    Groetjes ralph en Margit, dikke kus van Daan en hanne

  • 05 September 2014 - 12:28

    Astrid:

    Hoi Manon een leuk om te lezen dat je al verschillende dingen hebt ondernomen. En dan zeg je nog zo mooi ben niet zo goed in het verhalen schrijven. Heel leuk geschreven. Het ga je goed gr astrid

  • 08 September 2014 - 12:09

    Simone:

    Hee ik kom ook stage lopen op Aruba, maar ik weet nog niet precies hoe dat allemaal zit met een stagevergunning regelen, en ik kom er achter dat er bij veel studentencomplexen strenge voorwaarden zijn qua betalingen, dus als je wat informatie of tips voor mij hebt heeel graag!! alvast bedankt, mijn email is simone123_@hotmail.com

    Groetjes Simone

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Aruba

:)

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2015

Ayo Aruba, je was geweldig!

31 December 2014

Happy new year!

20 December 2014

Merry Christmas! :)

08 December 2014

Bezoek!

18 November 2014

Week 11 en 12
Manon

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 8324

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2014 - 17 Januari 2015

Aruba

Landen bezocht: