Time to work - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Manon Laat - WaarBenJij.nu Time to work - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Manon Laat - WaarBenJij.nu

Time to work

Blijf op de hoogte en volg Manon

06 September 2014 | Aruba, Oranjestad

Zaterdag hadden we een "druk" dagje. Met twee meiden ben ik eerst naar de aloë fabriek in in Oranjestad gegaan. We hebben hier vooral veel gelezen over het productieproces van het blad van de aloëplant tot aan het eindproduct. Het was zaterdag dus in de fabriek waren ze helaas niet aan het werk, maar we hebben wel alle apparatuur kunnen zien. Na de aloë fabriek zijn we richting de vlindertuin gereden. Hier hebben we kennis gemaakt met 25 verschillende soorten vlinders en geleerd hoe het vlinderwereldje in elkaar steekt. Jaja, we leren hier nog is iets. Het was kei interessant....., maar ook heerlijk toen we weer richting het zwembad konden. Na wat verkoeling was het tijd om de hooiberg te beklimmen. Na ongeveer 400 treden was een prachtig uitzicht over het eiland het resultaat. Het heeft wat moeite gekost, maar dat was het zeker waard! In de avond lekker rustig aan gedaan en ook zondag lekker uitgerust. We zijn naar baby beach gereden, waar we hebben gesnorkeld. Ook hier weer hele mooie vissen gezien en zeker voor herhaling vatbaar.

Na een heerlijk weekend was het maandag tijd om te starten met stage. Om 8 uur begonnen en de tijd vloog voorbij gelukkig. Raoul, mijn stagebegeleider, is nog tot donderdag op vakantie dus ik had mooi de tijd om vast aan mijn schoolopdrachten te beginnen. Een lekker ijsje van de baas gekregen en afgesproken dat we binnenkort wat eerder stoppen op het werk en gaan zeilen, nou kan niet beter toch?! In de avond even boodschappen gedaan, maar dat was zo ongeveer het hele eiland van plan dus voor de volgende keer ga ik niet meer op maandagavond! Om half 11 mijn bedje ingedoken, want ook dinsdag er weer vroeg uit voor stage.

Dinsdag beetje hetzelfde dagje gehad als maandag. Tijdens stage veel aan school kunnen werken dus dat is wel fijn op zich. 'S avonds lekker pannenkoeken gebakken en de rest van de avond niet veel meer gedaan.

Ook woensdag was een beetje hetzelfde. Voor school een filmpje gemaakt van het bedrijf waar ik stage loop. Verder aan mijn opdrachten gewerkt en wat dingen besproken met de directeur en manager wat ik de komende tijd ga doen. Na het werk even snel wat boodschapjes gedaan bij de jumbo/super food en ook die avond niet veel meer gedaan. Is toch best vermoeiend die eerste week stage.

Donderdag was Raoul weer terug van zijn vakantie. Die dag kwam er een vertegenwoordiger uit Denemarken van het drankje great. We hebben met hem het eiland rondgereden (vooral aan de noordelijke kant van het eiland) en zijn langs verschillende supermarkten gegaan om daar te kijken hoe het drankje great gepresenteerd staat. In de middag hebben we op kantoor wat gewerkt en in de avond ben ik met Susan, Elisa en Marloes wat wezen eten op moomba beach, omdat het Elisa's laatste avond was.

Vrijdag alweer het laatste dagje stage van deze week. De week is echt enorm snel gegaan en was ook best wel vermoeiend. Vrijdagochtend kon ik in ieder geval niet uit bed komen en ik keek al uit naar 17.00 uur als ik lekker naar huis zou mogen en zou mogen gaan slapen. Ook vrijdag was Frank van great er nog en deze keer zijn we naar de andere kant van het eiland gegaan om daar supermarkten te bezoeken. Daarna hebben we op kantoor nog een beetje de cijfers doorgenomen van afgelopen periode en heeft Raoul, Frank weer naar het vliegveld gebracht, want hij vloog gelijk weer terug naar Denemarken. In de middag nog wat aan mijn schoolopdrachten gewerkt en om 17.00 uur was het tijd voor weekend. Gelijk naar taste of belgium gereden om even te gaan skypen met Liza (want me andere Skype vrienden haakte af:p). Daarna ben ik samen met Susan wat gaan eten in Oranjestad en toen was het tijd om naar bed te gaan want ik was gesloopt van de hele week.

Vandaag weer zaterdag, dus dat hou ik weer tegoed voor volgende week. Ik wil jullie nog even bedanken voor alle leuke, lieve reacties, erg leuk om allemaal te lezen!

Tot sprekens xx

  • 16 September 2014 - 15:31

    Moeders:

    Hoi manon.
    Leuk stukje geschreven ,wij hebben al helemaal zin om te komen.
    Altijd lekker buiten leven met dat mooie weer,daar wordt je toch vrolijk van.
    nou succes van de week met je stage dikke knuffel en tot 28 november.

    groetjes je moeder

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Aruba

:)

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2015

Ayo Aruba, je was geweldig!

31 December 2014

Happy new year!

20 December 2014

Merry Christmas! :)

08 December 2014

Bezoek!

18 November 2014

Week 11 en 12
Manon

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 8357

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2014 - 17 Januari 2015

Aruba

Landen bezocht: