Week 11 en 12 - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Manon Laat - WaarBenJij.nu Week 11 en 12 - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Manon Laat - WaarBenJij.nu

Week 11 en 12

Blijf op de hoogte en volg Manon

18 November 2014 | Aruba, Oranjestad

En daar zat ik dan 3 november om 12 uur op de helft van mijn tijd op Aruba. Drukke week stage achter de rug. Elke middag en avond druk geweest met het bezoeken van de restaurants voor het afnemen van de enquêtes en dat verliep niet altijd vlekkeloos. Ze spreken geen Engels of Nederlands, vergeten het in te vullen en ga zo maar door. Geen gezeur, als je iets wil bereiken zul je er voor moeten vechten dus ik ben gewoon vrolijk verder gegaan met het afnemen van enquêtes. Uiteindelijk zat ik de eerste week op 40 ingevulde enquêtes en heb ik er nu inmiddels 60. Nog 10 te gaan met als deadline aanstaande woensdag. Lang leve onderzoek. Woensdagavond tussendoor nog naar mijn danslesje geweest! Lekker ontspannend momentje. Vrijdag na stage nog even naar wat restaurantjes gegaan en daarna vroeg naar bed. Zaterdag om 9 uur was het namelijk weer tijd om te skypen, deze keer met familie de Laat, inclusief Pip, die nieuwe aanwinst van de familie, zo schattig! Daarna nog even met moeders en een holbewoner geskyped (tja pap, dat krijg je ervan als je je baard laat staan! :), maar hij heeft beloofd dat z’n baard eraf gaat voor hij hier naartoe komt, happy me! Daarna de wekelijkse boodschapjes gedaan en gewinkeld in Oranjestad, maar helaas nog niets gevonden. Ook nog even lekker op het strand geweest en ’s avonds weer vroeg naar bedje toe, nadat we een lekker ijsje hadden gehaald in het winkelcentrumpje. Zondag lekker verbrand bij Rodgers beach, maar wel een heerlijke dag gehad. Nog een gratis CD bemachtigd van ene Influential, dus onze dag kon niet meer stuk! Na het strand nog wat vis wezen eten bij de zeerover, maar dat is niets voor mij! En toen zat er weer een heerlijk weekendje op.

Deze week is vervelmoment 1 aangebroken. Maar goed, liever nu dan direct als ik terug ben in Nederland, want nu kan ik nog mooi bijkleuren! Verder nog druk geweest met de enquêtes deze week. Nog eventjes, nog eventjes :). Woensdagavond weer een danslesje gehad tussendoor en daarna lekker uiteten geweest met Suus en haar ouders, die hadden mij meegevraagd, heel lief :). Het was heel leuk, gezellig en op een prachtige locatie aan het water. Vrijdag na stage met Lisa en Arif wezen skypen, gezellig bijgeklets! Daarna boodschapjes gedaan en een rustig avondje gehad. Zaterdag gezellig bijgekletst met Jan en Kim en naar de open dag van IPA (Pabo in Nederland) geweest. Nee nee ik word geen juffrouw. Suus loopt daar stage dus dat was een mooie gelegenheid om haar stage omgeving is te verkennen. ’s Avonds naar de film geweest en daarna op tijd naar bed, want zondag kwam om 10 uur de sint aan! Lieve kinders, sinterklaasmuziek, snoepjes (geen pepernoten gezien eigenlijk), sinterklaas inclusief paard en zwarte pieten en dat allemaal in de felle zon en 30 graden, keer wat anders dan in de Nederlandse sneeuw of regen. Daarna naar de Ayo rockformatie, de franse pas en de Balashi goudmijn geweest en toen was het tijd voor het strand.. ’s Avonds pizza wezen eten in de high rise en toen zat wederom een heerlijk weekend erop. Tijd voor weer een nieuwe week. Vandaag begint hier een groot internationaal beach tennistoernooi, dus daar zal ik nog wel te vinden zijn deze week! En…na lang wachten komt als het goed is donderdag de film the best of me uit, eindelijk, en na alle goede verhalen uit Nederland willen wij er nu toch wel heel erg graag naartoe! Ik zal deze week ook weer een keer wat foto’s op Facebook en het bij het reisverslag zetten, jullie zien ze wel verschijnen!

Liefs!




  • 19 November 2014 - 20:43

    Mariëtte Amstkarijo:

    Hi Manon, leuk om jou reisverslagen te volgen. Gaat toppie met je hè? Is het nog gelukt met je Enquete's? Je bent goed bezig meisje:) the beach, dansjes doen, ijsjes eten etc... Skypen met Holland want daar mag je ook niets missen toch? Oh ja en ook nog werken op dat oh zo vervelende eiland hahah! Dus holbewoners mogen niet op het eiland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Aruba

:)

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2015

Ayo Aruba, je was geweldig!

31 December 2014

Happy new year!

20 December 2014

Merry Christmas! :)

08 December 2014

Bezoek!

18 November 2014

Week 11 en 12
Manon

Actief sinds 23 Aug. 2014
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 8355

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2014 - 17 Januari 2015

Aruba

Landen bezocht: